KÖPVILLKOR
Beställning
Du måste vara 18 år för att handla på smartabenskydd.se
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@smartabenskydd.se. Alla falska beställningar kommer att polisanmälas.
Priser
Alla priser på smartabenskydd.se anges i SEK och är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vi kontaktar er som kunder om priset på er order under någon omständighet ändrats, samt erbjuder möjligheten för er att då avbeställa varan i fråga.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Alla bilder på smartabenskydd.se ska alltså ses som guidning och inte en exakt återgivning av varan/färgen.
Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Ångerrätten gäller alla produkter. Efter det att varan anlänt till oss återbetalas hela beloppet som köparen erlagt med undantag av returfrakten.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@smartabenskydd.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
- Om du använt eller skadat produkten
Garanti, Reklamation och klagomål
Smarta Benskydd Sverige har 2 års garanti på spelarspårningsmodulerna (elektroniken) men ingen garanti på benskydden då dom används i en utsatt miljö med hårda slag.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Kontakta oss snarast efter att du mottagit varorna så löser vi det på bästa sätt.
Hur går du tillväga vid reklamation & garantiärende?
- Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@smartabenskydd.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
- Kunden ansvarar för valet av artiklar som gjordes vid köp. Vi kan i enskilda fall upptäcka avvikelser från våra leverantörers rekommendationer och påpeka detta.
- Vi tar inget ansvar för direkta eller indirekta skador som uppstått av produkter köpta från smartabenskydd.se.
- Kunden ansvarar för all hantering av de köpta produkterna efter leverans.
Transportskador
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är skadad, skall du omedelbart anmäla detta till transportören. Om denne inte åtar sig skadeansvaret, skall du meddela oss via info@smartabenskydd.se Ny produkt skickas när vi fått den skadade i retur. Ev. returfrakt ersätts.
Ändringar i Köpvillkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Säljare
Företagsnamn: Smarta Benskydd Sverige
Organisationsnummer: 890502-0338
Adress: Rödhakevägen 40, 14770 Grödinge
E-postadress: info@smartabenskydd.se
Godkänd för F-skatt samt registrerad för moms.